March 6, 2014

Peristiwa dalam bilik air







Assalamualaikum ??
Peristiwa dalam bilik air ? Ini bukan citer hantu. Al-kisah tentang beberapa ekor binatang / serangga dalam bilik air yang sering menganggu tumpuan aku mase mandi . hahaha. Entry nie terutame sekali gurls mesti geli :p Cam biasalah me bila mandi mate mesti jeling2 kiri, kanan, depan, belakang, atas, bawah. Bukan ape, nanti takot datang sekor  binatang / serangga yang ngapppp kat badan kangg. Eeeee. Aku geli betol -.-


First animal is labah-labah 

Labah2 ?? Weehhhh . Seriesly iqa very geli dengan labah2 nie.Labah2 nie tak kire la dekat mane pon dye ada iqa tetap geli. Tapi hari tuh labah2 ade dalam bilik air. Nie bukan first time pon labah2 masuk bilik air. Sebelum nie dah banyak kali dah , dah memang tempat dye pon an ?? Tapi tak taw la bilik air korang acam ner ? huhu. Time tu iqa baru je nak masuk bilik air , sidai2 pakaian dulu jap. And then nampak laa sekor labah2 dengan badannye besorr & ade telur . Ohhhhh makkk. Kat sebelah tempat iqa berdiri je. Sangat geli geleman time tuh. Dengan kakinye ade lapan. Berbulu. Eh macam2 laa. Korang bayangkan je sendiri.Tapi Iqa kuat semangat. Terus mandi macam biase je lepas tuh. Huhhh ( dalam hati tak soh duk kate laa ) Lepas mandi barulah mulakan misi membunuh arwah labah2 yang dah iqa bunuh minggu lepas tuh. hahaha. jaat tol

Esok pagi mulalah duk suh adik masuk dulu bilik air nak suh tengok ade lagi ke dah mati. Bukan ape ? cuma nak pastikan je. Kot2 la ade lagi kan ? Lastly , mati jgak labah2 tu. Hah hah hah ( ketawa kejam )

Lipas

Tudiaa tudiaaa. Nie pon satu lagik . Lipas ? Korang kenal lipas ? Alah yang wangi2 tuh bau dye. huhu. Selain labah2 , lipas pon kerap merayap dalam bilik air . Ade yang tengah dating berduan dengan kekasih hati , ade yang tengah sarat nak bersalin ( bertelur ) , dan macam2 lagi laa. Pasal lipas nie iqa paling tak suka kaki dengan bau dye je yang sengat meloyakan.

Bukan time dalam bilik air je. Time tengah tidor pon same. Pernah time tidor lipas datang merayap kat muka. So ape lagi. Terkejut la den dari tidor yang lena. Ape yang jadi kat lipas tu ? Hancur sebab kena tampar. hehehe. ( 2 hari 2 malam aku basuh tangan dengan sabun mandi cap paling wangi sekali nak kasi hilang bau lipas tuh ) :D

Ulat Kaler Merah

Iqa tak taw ape name ulat tuh. So iqa panggil je ulat kaler merah. Ulat nie panjang2. Ulat kereta api pon ade orang panggil jgak . Lantak laa asalkan ulat sudah. huhu. Iqa pernah terpijak ulat nie dalam bilik air. So keluarlah jeli2 kaler kuning kekuningan dalam perut ulat tuh. Same la jgak macam lipas tadi. hehe . Sumpah geli woooo T_T

Katak

Paling iqa geli bila tengok katak berjalan. Tengok badan dye yang ade jeli2 tuh melilih je dekat tempat dye jalan tuh me terus je " wekkkk ". Tapi kengkadang selalu gak duk cakap2 jgak dengan katak. LOL

Ok laa. Setakat nie dulu kot citer dalam bilik air yang tak seberapa nie. Wanna sleep. Daaa ..
Labah2 Lipas Ulat nie serangga ke binatang eah ?? haha :3


10 comments:

  1. As salam...,

    Lawak lah n3 kamu ni... Seyes, sy ni pakai spec, tp bila mandi kat kampung (umah arwah tukwan)...kena la bukak spec kan

    Oooh...memang mata ni alert sgt2x... even rabun. .sbb pernah tetiba katak muncul depan mata..adoiii...geliii sgt. naik bulu roma

    -agk trauma bila balik kg~ -___-

    ReplyDelete
  2. salam,hihi..lawak citer..
    kak ain pernah nampak lipas..
    geli naik bulu roma pastu...
    sembur racun lipas..0_0 terbelik mata
    mati lipasnya...hihi geli2

    ReplyDelete
  3. @Akak Adek waalaikumusalam .
    kan ??? hehehe . biase la tuh umah kg :D

    ReplyDelete
  4. @Diary Gadis sy pham peresaan kak ain. kite pon alami benda yg same =)

    ReplyDelete
  5. ecah memang geli dgn smua natang di atas. hee. goose bump tatkala tebyg muka natang2 tu

    ReplyDelete
  6. @Aisyah azizon Ok same with me. lepas nie jgn duk trbyang2 k =)

    ReplyDelete
  7. hahaha. seriosuly ee memnag penakut dengan binatang even mende kecik ni pun. arghhh katak tu lagi lahhh. kalau bagi putera katak pun gua taknakkkk.

    ReplyDelete
  8. @Nurulee a'ah an ? bende kecik je pon. tpi mmg geli ;)

    ReplyDelete
  9. hehehhe....semua prmpuan akan geli dekat bnda2 macam tu.. hihi

    ReplyDelete

Thanks for leave your comments :D