July 13, 2013

Rezeki Di Bulan Ramadan




Lumrah kehidupan , mesti akan ade orang yang tak senang dengan hidup kite . Mesti akan ade orang yang berburuk sangka dengan kita dan yang paling menyakitkan mesti akan ade orang yang sanggup bersikap iri hati dan cemburu dengan keputusan yang kite dapat . 

Pada hari khamis lepas , 11/7/2013 satu majlis temu murni bersama ibu bapa . Dan pade mase tuh jgk lah , satu majlis penyampaian hadiah bagi pelajar yang telah terpilih sebagai pelajar cemerlang . Huhu . Aku  mendapat tempat kedua dalam kelas aku 4 Arif , aliran kemanusiaan . So aku pon terlibat sama la dengan majlis penyampaian hadiah tuh .  Disebabkan aku mendapat tempat kedua dalam kelas nie lah ramai yang tak berpuas hati . Ramai yang cakap aku nie meniru bagaii . Tapi memang aku meniru pon , hahaha . Tapi aku meniru ape yang aku betol-2 tak tahu jer , tuh pon tiru kawan sebelah je , entah yang dia buat pon aku tak pasti betol ke tak ?? Hmmm , ok la . Nasib badan , aku terime je ape orang nak cakap . :)

Yang sebenarnye aku sendiri pon terkejut jgk sebab dapat tempat kedua nie . Mase hari selasa tuh aku tak gi sekolah , aku demam . Macam biaselah , waktu pulang dari sekolah pukul 1.20 , pada mase tuh aku tengah makan . Tetibe kawan aku datang rumah bagi surat jemputan ibu bapa . Surat tuh sampai dekat mak aku dulu . Lepas tuh mak aku bagi lah surat tuh dekat aku , aku sendiri pon hairan kawan aku datang rumah . Biasenya jangan harap la dia nak datang kalau x dekk hal yang penting . Aku pon bace jelaa surat tuh . Punye lahh terkejut aku rupe-2nya aku terlibat dalam majlis penyampaian hadiah tuh . Teruja wuuu !! Hahaha . Kali pertame tuh beb !! , tak sangke betol . Dengan gembirenya aku bgtahu dekat mak aku . Mak aku pon nampak gembira je . Hehehe , yeah!! dapat happykan mak :D


Tapi dalam mase yang sama , aku x gembire jgk sebab tuh hasil ade jgk yang aku tiru . Hmm , maklumlah , budak tak pandai macam aku nie hanye boleh buat sekadar yang mampu je :( . Ok , mase penyamapaian hadiah tuh , name aku pon dipanggil . Aku naik pentas dengan riangnye . HAHAHAHA . Orang pertama kali dapat hadiah pelajar cemerlang la kate kan . LOL :3 . Aku naik , dan terus naik ke pentas . Setibanye aku betol-2 kat atas pentas dengan ramainye orang tengok , aku pon tersipu malu kat situh . Haha . Aku malu , gemuruh bagaii sampai dengan pengetua pon aku tak perasan dia ade kat sebelah tuh , dan aku pon tak bersalam lah dengan pengetua tuh . Heheehe , sori kak Tun ^^ . 

Ok lah , setakat nie jelaa kot . Bagi aku nie lahh hadiah paling bermakne bagi aku . Aku dapat bahagiakan mak , walaupun result aku xdek satu pon A / A+ , hanye b+ je yang aku dapat satu . Hmmm . Aku rase perkara yang sebenarnya yang buat aku dapat tempat kedua nie ialah , markah seni dan bm aku . Markah subjek nie tinggi la jgk sikit . Hahaha . Untuk pengetahuan , aku tak meniru subjek nie k ! . Jadi jangan nak menuduh bagai k ! . Ingat aku nie bodoh sangat kaa ?? :3 

Aku berharap untuk peperiksaan akhir tahun nanti aku dapat buat yang lebih terbaik lagi tanpa meniru sikit pon . Insyaallah . :) , aku tak nak buat mak kecewa . Bagi aku nie lah rezeki aku pada hari kedua ramadan / khamis , mendapat tempat kedua . Hehehe , sekian ^^

No comments:

Post a Comment

Thanks for leave your comments :D