July 1, 2013

Lawatan Ke Pameran Sains & Mini Zoo

Haii , assalamualaikum ?? . Wahh , lamenya tak update kat blog nie . Huhuhu , malas punye pasal . Hehehe . Pada hari rabu lepas 26. 6. 2013 , aku ade pergi lawatan . Nie nak citer pasal lawatan jelaa yekk . Lambat sikit , dah lama pon lawatan tuh . Tapi xdek laa lama sangat , minggu lepas je baru . Cume nak kongsikan je .  :) . Mula-2 pergi dekat pameran sains , urmm . Yang tuh malas la nak citer  ,x menarik langsung :P



Okay , nie lahh aku . Muka blurr k , macam 
kanak-2 riang baru masuk zoo . 
Hahahaha


Mase nie dekat kandang buaya , tapi kat sini macam taman je . Dekat belakang aku tuh sikit baru kandang buaya . HAHAHA ,  takot ??? ehhhh , aku xtakot pon BOYER tuh , dye je yg takot aku kot . Kuwang-3 . Hahaha , btw nie lahh kali pertame aku tengok buaya yg betol-2 kat depan mata aku sendiri . Wauu , teruja sangat . Hehe . Tapi bila sampai je dekat buaya tuh , aduhaiii , busyukkk baunye ... hmmm , mungkin penjaga kandang tuh tak basuh kot najis buaya . Hahaha .  ( tapi kalau rumah buaya orang panggil kandang ke har ?? haha , hentam saja lah , janji orang paham kot ) . Nie lah dikatekan pengalaman k . Bukan selalu dapat tengok kan . Aku sangat bertuah . :D . 







Nie aku dan kawan aku , Wani . Comel kan dye ?? huhu , manis-2 gtuh loo . :D . Kat sini pon sama yg kat tempat buaye tadi , cume nie halaman depan saja . Kat halaman depan nie memang cantik kan . Nyaman je ..  Hehehe . Wani nie sorang yg pemalu , nie pon aku yang pakse dye berposing . Hahaha , sori beb !





Nie pulak Wani & Zati . Pon kawan aku jgk . Senyum-2 comel je kan ?? hehehe , tengok laa kawan sape pulak , Hahaha . Mase nie kat tempat nak daftar masuk mini zoo nie . Sambil-2 tunggu trek datang ambil kiteorang , kite bergambar lerr dulu . Huhu . Mase tuh kene tinggal , sebab x muat dahh , ramai sangat .  





" Cikgu-cikgu ! , senyum..... " hehehe , ingat pulak aku suh cikgu nie senyum . Nie cikgu aku , name ape ntah , xingat lahh . Hahaha , jaat betol la , name cikgu sendiri pon x ingat . :D . Mase nie dalam trek . Masih sempat lagi snap gambar cikgu . Cikgu yg kat sebelah tuh xsempat snap pon gambar dye , huhu 





Hahhh !! , nie budak nakal nie . Adik kawan aku . Memang budak nie nakal , dah la banyak mulut ,  lalu-2 kat depan orang ade hati suh orang tangkap gambar dye . Aiii , tapi xpelaa . dye budak lagi kan . Lepas tuh  suh orang upload gambar dye kat pesbuk . Hikhok . Jangan harap laa . Hahahaa , sori la adik luqman yekk :)





Hahhh , nie lagi sorang kanak-2 riang , maklum lah xpernah jumpa buayan kot . Hahaha , muka cam ape ntah. Teruja sangat laa tuhh . :D





Yang nie binatang belaan aku . Rimau Cing namenya , hahaha . Bila tengok balik cam kucing pon ade . Huhuhu , ( terbawak-bawak la pulak ) . Nie pon kali pertama aku tengok rimau betol-2 depat mate aku . Pada mulanye , rimau nie duduk kat atas batu saner tuh . Tapi dye turun , eyyyy . seram gok aku mase tuh , takot dye mai kat aku je . Makan aku ke , hahaha . Tapi TAKDA TAKOT PON . har har har , kan ade penghalangnye tuh . & dan kat sebelah rimau tuh ade singa . Auuuummmm . Malas la nak citer ^^





Hahaha , anda kenal x sape tuh ?? :D , tuh la kawan aku , kawan baru . Hahaha , diberi name SUKA GARU , sebab orang utan nie suka garu-2 . hahaha, garu ape tuh x tahu laa . Tapi aku suka sangat tengok gelagat orang utan nie , nakal je . Ehehe . 


Dah lepas pergi Mini Zoo , cikgu ajak pi kat Mesra Mall , huarrrr . Bestnye ... Tapi penat laa . Punya la pusing-2 satu Mesra Mall tuh , macam tawaf , aku hanye beli cadbury dan majalah saja . Hahaha , xpelaa , asalkan beli jgk , duit yg lebih boleh simpan . Hehehe . Dan tibe lah dekat sekolah pada waktu malam . Ok , best taw pegi lawatan nie . I like . Memang aku suka g lawatan . Yang akan datang cikgu ade anjur nak pergi kat Gambang Waterpark . Yoohoooo !! ( xpernah pergi lagi ) . Insyaallah , lepas raya nanti , kalau jadi aku pergi jgk . :)


Ok laa yekk , setakat nie je kot citer pasal lawatan aku . Tataaaa :)

No comments:

Post a Comment

Thanks for leave your comments :D