June 16, 2013

Perkhemahan Perdana 2013



Aku Pengakap ! 

Haii , Assalamualaikum .. Nie aku , Nor Syafiqah . Hehehe . Muke aku blur semacam je kan . Sebab keletihan , sambil-2 tuh sempat lagi snap gambar 1, 2 . Abaikan lelaki yg kat belakang tuh , ntah sape ntah . Grr . :3. Pada hari khamis lepas , 13.6.2013 sekolah aku ade buat satu kem Perkhemahan Perdana 2013 , seronok sangat-2 sebab nie kali pertama aku masuk perkhemahan untuk tahun nie . Wieee !! . Hehehe . Tahun lepas-2 x berkesempatan untuk menyertai perkhemahan . :)

Perkhemahan nie memang sangat penat bin letih binti lenguh ! . Yelaa kan , dah lame aku x menyertai perkhemahan nie . Huhu . Nak citer pasal aku dan perkhemahan nie , aku mulakan dengan kawan-2 satu khemah dgn aku laa yekk . Huhu . Aku satu khemah dgn sorang kawan aku , dan dua orang budak . Best taw satu khemah dgn budak-2 nie , budak-2 nie sporting. Tapi yg susahnye sorang dari budak nie orang bandar , susah la sikit nak berkomunikasi dgn dye , sebab aku xpandai ckap kay Ell pon .Hahahaha. Dan kawan aku xlain , xbukan si adawiah . Ermm , sebenarnye aku xsuke jgk dye nie .. Hmm , sabor jelaa . Sebenarnye dalam khemah aku ade 5 orang sekali dgn aku , tp yg sorang tuh xdapat tidor dgn kami , coz ade masalah sikit .  Ok

Kat sane , aku x buat ape-2 pon , hmm . Cam boring je perkhemahan nie . X banyak sangat pon aktiviti . Tapi aku masuk aktiviti pertolongan cemas . Hahaha , yg nie nanti aku citer kan yekk . :D . Biase la , budak bawahan macam aku nie asyik kene x wat ape-2 pon . Aktiviti yg best-2 orang lain yg masuk . Aku x berkesempatan pon . Hmm , sedih . Bukan aku sorang je , tapi budak 2 orang yg satu khemah dgn aku pon x buat aktiviti ape-2 . Kesian jgk dekat budak tuh . Hmm , ape lagi , banyak-2 aktiviti asyik DORANG je yg masuk . DORANG tuh terpakse dirahsiakan sape, huhu . Xpelaa , aku redo je . 

Pada malam pertame perkhemahan nie , malam jumaat . Hekhekhek . Pada malam tuh, ade aktiviti berjalan malam / Night Walk . Aku gembire sangat-3 sebab night walk ade . Horeee . Aku asyik tanye je kawan aku aktiviti nie ade ke tidakk sampai laa kawan aku sendiri pon jadi rimas .Hahaha . Btw , aku suke sangat aktiviti nie taw , sebab dlu aku pernah buat aktiviti nie mase perkhemahan . Pade mase cikgu bgtaw yg aktiviti nie ade , aku laa yg paling gembire ..... Daripade gembire & bertukar laa jdi bosan . X mencabar langsung night walk nie . Tapi takot tuh ade la sikit . Hmm . Tapi kaki memang sakit oo , berjalan lame-2 . Lepas tuh , sampai la kat kem , cikgu suh masuk tidor , kaki aku lenguh giler . Maklum lah kan , kaki cap ayam . Lol . Kalu aku tahu night walk nie x best , aku dah x gembire td . -_-

Mase hari kedua , petang tuh ade pertandingan kawad kaki . Aku dah la x reti kawad , tapi aku dah cube sedaye upaye aku . Aku tahu mase tengah kawad tuh aku ade wat banyak kesalahan , tapi kondak pon bg arahan salah jgk . ggrr . Mase tgh kawad tuh , ya allah . Panas nye .. tp sabar jelaa . Tuh sume UJIAN .






Nie geng ahli pertolongan cemas pegakap . 
Irfan , Mimi & aku


Masing-2 buat muke blur je . Hahaha , aku pon same . Aku sebenarnye xpandai pon ikat-2 orang sakit nie haa . Cikgu je yg letak name aku sini , coz xdak yg lain dah , aku pon masuk jelaa . Dan aku digabungkan dgn Irfan dan Mimi , Irfan kawan satu kelas dgn aku je , senang je nak bekerjasama dgn dye . Dye pon sporting jgk orang nye . Hehehe . Mimi nie kelas lain . Pade asalnye Si Irfan nie yg kne jdi model untuk pertolongan cemas nie , lepas tuh Mimi yg amek alih sebab Irfan nie pandai bab-2 ikatan nie. Tapi pandai laa sangat , bile dah buat habuk pon xjadik , haiishhh !! . Xpelaa , kiteorang bekerjasame dgn satu pasukan . Yeahh !! . Hehehe . Walaupun aku xpandai , tpi aku setakat tolong-2 cam tuh je . 


Ok laa , pada hari ke tiga aku kat kem nie , sume muke dah macam ape ntah . Pagi tuh aku nak mandi , tetibe air pulak xdakk . Arhh !!! . Geram sangat-2 , dah la mase tuh aku tgh nak gosok gigi , nasib baik xsempat gosok g . Hadoiiyaii . COBAAN ,.. Aku dgn kawan aku pon wat keputusan untuk mandi dekat helper punye bilik air je , dah sampai kat situ , pintu bilik air pulak xboleh nak tutup . Hmm , xtaw laa nak ckap aku . Kawan aku je yg sempat mandi . Dah la bilik air ade 2 je . Aku pon x mandi jelaa , jadi kambing stengah hari .Aku cume basuh kepale je , untk hilangkan pening kepala nie . Hmm . INI SEMUA COBAAN  K. Dah tiba waktu untuk balik , rase berat hati je nak balik , walaupun perkhemahan nie x laa best sangat tapi kenangan bersame kawan-2 xkan aku lupekan . :( . Aku harap aku dapat serta lagi perkhemahan cam nie tahun depan . Insyaallah . Ok laa , setakat nie dulu .


Walaupun pengakap hanye dapat tempat ke-empat , xbermakne kami ahli pengakap berputus ase . Dan pengakap mendapat tempat pertame dalam pertandingan kawad kaki . Alhamdulillah :)


Hidup Pengakap Sebar !! ^_^


No comments:

Post a Comment

Thanks for leave your comments :D